Przepisy

Grudniowa herbatka z rumem dla zdrowia

Niestety zimy jak nie było tak nie ma. Jest za to wstrętna pogoda. Nic się nie chce, a już zupełnie niefajnie jest kiedy coś nas zaczyna „łamać” i „brać”. Ponieważ akurat padło na mnie, postanowiłam zafundować sobie w końcu Grudniową herbatkę z rumem- ot tak dla rozgrzania, wzmocnienia i dla zdrowia:)

Herbata_z_rumem

Herbata_z_rumem4

Znalazłam kilka przepisów na herbatę z rumem, ale koniec końców, postanowiłam wykorzystać to, co akurat było pod ręką.

I tak mikstura składa się z:

-szklanki mocnego earl greya

-soku z 1/4 pomarańczy

-soku z plasterka cytryny

-szczypty cynamonu (nie wszystko co widać na zdjęciu wylądowało w szklance:))

-2 goździków

-rumu (wedle uznania)

-opcjonalnie cukier lub miód

Herbata_z_rumem5 Herbata_z_rumem6 Gozdziki

Wykonanie bardzo proste- dolać i dorzucić wszystkie składniki do gorącej herbaty, zamieszać, ozdobić plasterkiem cytryny i wypić:)

Rumu dodałam tylko odrobinę z tego co widać na zdjęciu, chyba nawet mniej niż połowę. Dla osób lubujących się w rumie i czymś mocniejszym, można oczywiście dodać więcej (jednak nie za dużo, żeby nie zabić smaku całości).

Herbata_z_rumem2

Herbatka ta w smaku była dość ciekawa, lekko kwaśna, z rumowym aromatem. Nie dodawałam cukru, bo nie lubię ani słodkich drinków/ alkoholi ani herbaty, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać sobie nieco słodyczy:)

Herbatka ta rozgrzewa i poprawia nastrój. W sam raz na paskudną pogodę:)

Herbata_z_rumem3

Skomentuj

