Sprawy bieżące

Podsumowania i życzenia

Lubię podsumowania. Już przy wpisie konkursowym dla Greenmorning, wspominałam, że dobrze jest się czasem na chwilę zatrzymać i pomyśleć o tym, co już się zrobiło. Szczególnie cierpiąc na lekki perfekcjonizm, kiedy zawsze coś jest nie tak i zawsze gna się do przodu, żeby coś jeszcze i żeby jeszcze dalej. A przecież w ciągu roku tyle się dało radę zrobić! Pisząc podsumowanie wiele razy zastanawiałam się jakim cudem ja to wszystko przeżyłam i ogarnęłam i nadal nie jestem zamknięta w jakimś miłym i odizolowanym pokoju?

No dobrze, to najpierw stricte Herbatniczkowo:)

W 2014 roku pojawiło się 71 wpisów, z czego 6 dotyczyło herbaty, 5 ziół, 8 fotografii, 5 podróży i 2 były o książkach.Było też 21 wpisów o sprawach bieżących, wystawach, współpracy, przepisach itd. Przygotowałam również 20 wpisów na Czajnikowego i po 4 dla Blogerów ze Świata i Klubu Polki na Obczyźnie. Napisałam również dla Raportu z Państwa Środka i na forum Herbaciarzy oraz pisma folkowego „Gadki z chatki”. Sporo tego prawda? Każdy wpis był też opatrzony odpowiednią „sesyjką” zdjęciową.

kwitnaca13

W 2014 roku zorganizowałam (lub współorganizowałam) 23 sesje zdjęciowe, w tym aż cztery śluby. Jestem z tego bardzo dumna, ponieważ to pierwszy rok, gdy fotografia stała się moim głównym źródłem pieniędzy. Na razie jest to jeszcze marne źródełko, ale mam nadzieję, że w 2015 się nieco wzmocni.

DSC_0300_b copy

W 2014 wzięłam udział w 1 zbiorowej i 1 indywidualnej wystawie fotograficznej. Zorganizowałam też pokaz zdjęć w Pikoterii.

_DSC8493

2014 obfitował też w warsztaty i kursy fotograficzne (4 twarzą w twarz i 6 pełnowymiarowych kursów online), kurs zielarski i ornitologiczny. Nie mogę też nie wspomnieć nieustającego kursu hiszpańskiego:)

_DSC1609

W 2014 odwiedziłam między innymi Japonię, Islandię i Portugalię. Hiszpania i Polska chyba już się nie wliczają w podróżowanie, choć i po nich trochę się pojeździło.

DSC_0788_2

Uff… 2014 to był bardzo intensywny rok… ale to przecież nie wszystko:)

Udało nam się zorganizować i przeżyć nasz ślub, przeżył pod naszą opieką ogród babciny no i w końcu udało nam się coś zjeść z naszego własnego warzywniaka. Dodatkowo zapewnialiśmy wsparcie logistyczne rodzinie podczas remontów.

_DSC9167

Nie mogę też nie wspomnieć o wielu osobach, które z uśmiechem zawitały w moim 2014 roku: nowych i starych znajomościach, koleżeństwach a nawet przyjaźniach. Nowej współpracy, inspiracjach i współwędrowcach po herbacianych (i nie tylko) szlakach.

_DSC1540

A teraz trochę o Was Moi drodzy Czytelnicy!

W tym roku zajrzeliście do mnie 15 tysięcy razy i przybywaliście z 67 różnych krajów! Zakładając Herbatniczka, jako mój zewsząd dostępny notatnik i zapis nauki, nie spodziewałam się, że aż tyle osób zechce to miejsce odwiedzić!

Dziękuję bardzo i mam nadzieję, że i w 2015 zechcecie wpaść do mnie na herbatę:)

_DSC4658

Podsumowanie podsumowania:)

Właśnie dlatego lubię takie podsumowania. Patrząc na to z dystansu, widzę jak wiele udało mi się osiągnąć, ile przyszło mi za poszczególne rzeczy zapłacić i ile jest jeszcze do zrobienia! Za każdym razem po takim zestawieniu gdzieś tam pojawiają się myśli: Ej! A nie napisałaś o tym… Miałaś spróbować zrobić takie a takie zdjęcie! Jeszcze Ci taki a taki kurs został! A co z nauką do egzaminu DELE, który by w końcu wypadało zrobić? A te wszystkie pozaczynane książki i niewyedytowane zdjęcia? A kwiatki w doniczce jakoś zmarniały?

Już wiem, że rok 2015 nie będzie rokiem odpoczynku, a wręcz przeciwnie. Trzeba się będzie dużo mocniej postarać, żeby plany weszły w życie. Będą podróże, będzie całe mnóstwo herbaty (oj tak, skończyło mi się miejsce w szafce, a jeszcze nawet nie zaczęłam ich opisywać!!) i ziół, jakieś kursy i warsztaty, pewnie wpadnie jakaś podróż, będą gigabajty zdjęć, nowe pomysły i wyzwania.

Dlatego życzę Wam i sobie energii i odwagi w Nowym Roku. Życzę Wam też Drodzy Czytelnicy chwil Świętego Spokoju i wszechogarniającej nudy i braku motywacji, bo po takich dniach wiatr wieje mocniej w żagle. Życzę Wam też wielu dni z dala od komputera, internetu i blogów, bo najważniejsze rzeczy dzieją się właśnie tam, w tym realnym świecie:)

Szczęśliwego 2015 Roku!

Ewa

 

4 thoughts on “Podsumowania i życzenia

  1. gratuluję pasji fotograficznej i udanego 2014 .. życzę wiele dobra i nowych inspiracji w 2015 .. proszę pozdrów ode mnie pielgrzymów jak ich zobaczysz przechodzących przez Twoje miasto … kiedyś i ja wybiorę sie tam zimą dla odmiany :^)
    pozdrawiam bardzo ciepło

Skomentuj

