O herbatach

Basilur- Cejlońska czarna herbata Exclusive Premium Quality

_EWA0964Taką herbatę zastałam w domu po przyjeździe. Prezent imieninowy dla Mamy, ale zostawiona specjalnie dla mnie, żebym to ja się nią najpierw zajęła (nie ma to jak bycie rodzinnym domorosłym znawcą herbaty:)).

Nie powiem, puszka a w zasadze pudełko, chociaż ładne nie zachęcało. Zbyt wiele już marnych herbat widziałam w pięknych opakowaniach…

Herbata została „wyprodukowana” przez firmę Basilur Tea Poland. Jak przeczytamy na ich stronie jest to mała firma, jej dystrybutorem w Polsce jest Herbatea-m. Basilur to przede wszystkim herbaty ze Sri Lanki (Cejlon). Dobrym znakiem jest certyfikat oryginalności- logo lwa zatwierdzone przez Sri Lanka Tea Board.

Basilur oferuje kilka różnych kolekcji herbacianych, każda w unikatowym opakowaniu. W ofercie mają także herbaty ekspresowe, torebkowe, japońskie czy owocowe.

_EWA0979

W samym pudełeczku znajduje się herbata zapakowana w torebkę z zamykaniem. Po jej otwarciu…. bardzo pozytywne zaskoczenie. Słodki świeży zapach najbardziej kojarzył mi się z jagodami. Bardzo smacznie i bardzo zachęcająco:)

Herbatę przygotowywałam na kilka sposobów: od łyżeczki na filiżankę i wodę około 95 stopni (wychodzi trochę za mocna według mnie), poprzez dwie łyżeczki na cały rodzinny dzbanek herbaty aż do pół łyżeczki herbaty na małą filiżankę-kubeczek i wodę w okolicy 75-80 stopni (na zdjęciach).

_EWA0985Sam susz pachnie bardzo ładnie, składa się z mocno poskręcanych listków. Kolor bardzo ciemny z ciepłymi tonami.

_EWA0988Napar ma piękny kolor herbaty:) Ciemno-czerwony, pełny. Kolor zachodzącego słońca. W smaku słodka, aromatyczna, jagodowa. Bardzo mi posmakowała. Mimo różnych podejść nie znalazłam w niej ani goryczy ani cierpkości. Pozytywne zaskoczenie. Co więcej, herbata posmakowała nawet rodzicom, co nie jest czymś częstym.

Jedynym mankamentem jest jej dość wysoka cena (chociaż jeśli herbata jest dobra, to można się tego spodziewać..). Za to pudełko 100 g herbaty, w sklepie online zapłacimy około 50 zł i niestety obecnie nie ma jej w ofercie. Nasza, zakupiona w księgarni (!!!), kosztowała koło 70 zł. Jeśli będziecie mieli okazję, polecam spróbować. W moim prywatnym sekretnym rankingu jako pierwsza dostała 10/10 🙂 I nie jest to żaden wpis sponsorowany.

Ciekawa jestem czy wszystkie herbaty z Cejlonu są tak smaczne? Ktoś ma jakieś doświadczenia?

_EWA0993

4 thoughts on “Basilur- Cejlońska czarna herbata Exclusive Premium Quality

  1. Kilka dni temu dostałam próbki dwóch innych herbat cejlońskich tej samej marki Basilur o nazwie Frosty Afternoon (czarna herbata z dodatkiem kwiatów białego i niebieskiego chabru oraz nutą marakui i pomarańczy) i Ceylon Orange Pekoe (czarna herbata bez dodatków). Obie herbaty bardzo mi smakują, szczególnie ta druga, bo daje aromatyczny napar o bogatym, pełnym smaku. Z tego, co orientuję się, to ta druga herbata też jest dość droga (cena wynosi ok. 50 zł za puszkę), tak jak Twoja, więc myślę, że w swoim wpisie trafiłaś w sedno – za herbatę wysokiej jakości trzeba odpowiednio dużo zapłacić ;).

  2. Jeszcze jedna uwaga, której zapomniałam zamieścić w moim poprzednim komentarzu – jakiś czas temu piłam również czarną herbatę cejlońską, która nie miała nic wspólnego z Basilur. Jak przypomnę sobie doznania, które dostarczały obie te herbaty, to dochodzę do wniosku, że w porównaniu z Ceylon Orange Pekoe marki Basilur ta nie-Basilurowa herbata wypadła dość blado. Wygląda na to, że Basilur to naprawdę solidna marka :).

  3. Polecam Basilur Orient Magic Night. Opakowanie wygląda baśniowo, a w składzie kwiat malwy i chabru, które wyraźnie widać w suszu, tzn nie są incydentalnymi promilami w składzie. Napar jest ciemno bursztynowy z niesamowitą kwiatową nutą….nie jest tania, chociaż o połowę tańsza niż ta przedstawiona powyżej. Pozdrawiam

Skomentuj

