O herbatach

Trzecia tajemnicza herbata

Ostatnia z moich zagadkowych i tajemniczych herbat. Tutaj muszę się przyznać­ zupełnie nie wiem co to jest za herbata. Kiedy ją kupowałam, miałam gdzieś to zapisane, ale podczas podróży notatki zaginęły….

SuszCo wiem? A tyle, że kupiłam ją w zeszłym roku w Jokohamie w Chinatown. W sklepie, który się nazywa Mary Tea House. Jest to herbata liściasta. Listki są mocno poskręcane, sporo w niej gałązek i na pierwszy rzut oka wygląda na mieszankę herbaty zielonej i czarnej. Chociaż jej zapach­ podobny do Pu’era cały czas coś mi podpowiada, że to jednak może być to.

Parzyłam ją już na wiele sposobów­ tak jak czarną z wodą o 100 stopniach, tak jak zieloną w 80 stopniach i tak jak pu’ery. W kilku parzeniach, w jednym parzeniu. Nie przeparzyła mi się i prawie zawsze smakowała podobnie.

pierwsze parzenie
Na zdjęciach parzenie w gaiwanie, w tempertaurze 95 stopni. Pierwsze parzenie 1 min, drugie 2 min i trzecie 3 minuty. Użyłam łyżeczki suszu. Napar ma kolor czerwony, chociaż pierwsze parzenie wyszło mi jakby brudne. W smaku ma bardzo wyraźne coś z Pu’era, niby piwnica, niby coś na kształt ryby niby coś prażonego.

pierwsze parzenie napar

Drugie  parzenie bardzo podobne. Kolor już zupełnie czerwony. Smak się nie zmienił, doszło jednak coś słodkiego.

Drugie parzenieTrzecie parzenie, najsłabsze, było już cieniem pozostałych. Niemal bez smaku.

Trzecie parzenieHerbata ta ogólnie da się pić. Nie zostało mi już jej wiele. Jest ciekawą dla mnie zagadką. Może to rzeczywiście świeży Pu’er, z którymi jeszcze póki co nie miałam styczności. A może mieszanka herbaty czarnej i zielonej? Jak myślicie?

Liscie

4 thoughts on “Trzecia tajemnicza herbata

  1. No rzeczywiście ciekawa herbata – połączenie różnych gatunków, szczególnie widoczne na ostatnim zdjęciu 🙂 Szkoda tylko, że nie można przez monitor poczuć jej aromatu 😉 I gdybym miał obstawiać, to chyba postawiłbym na jakąś mieszankę 😉 Ale to tylko przez moje „widzi mi się…” 🙂 Pozdrawiam, Łukasz.

Skomentuj

