Przepisy

Trufle z białej czekolady i herbaty matcha

Zbliżają się moje ulubione święta:) Więc od jakiegoś czasu szkam pomysłów na prezenty. Od kilku lat, przygotowuje też prezenty kulinarne. Przeglądając magazyn KUKBUK (moja mała słabość:)) natknęłam się na genialny i bardzo prosty przepis: Trufle z białej czekolady z herbatą matcha.

_EWA6673

Trufle, to jeden z obowiązkowych słodyczy Bożonarodzeniowych w Hiszpanii, więc teraz jest ich tutaj pełno. Jednak wersji z białą czekoladą (i herbatą!) nie znałam.

Przepis według którego przygotowałam swoje trufle pochodzi z drukowanego KUKBUKA (nr 5/2013), ale znajdziecie go także na stronie internetowej o tutaj.

Ja jeszcze muszę popracować nad konsystencją, bo trufle powinny jednak być bardziej „solidne”. Ale nawet jak Wam nie wyjdzie tak gęste jak powinno, to się nie martwcie bo smak jest 10/10:) Podobny nieco do smaku czekoladki, która „wygrała” w moim subiektywnym rankingu słodyczy przywiezionych z Japonii.

Co jest potrzebne? Biała czekolada (lepiej ta specjana do topienia)- 200 g, śmietanka 36%- 50 ml, 1 łyżeczka herbaty matcha (ja użyłam tej kulinarnej), 2-3 łyżki ciepłej wody, łyżeczka masła oraz cukier puder do obtaczania. Herbatę musimy rozpuścić w ciepłej wodzie (powinna wyjść bezgrudkowa papka). Zagotowujemy śmietankę, dodajemy pokrojoną wcześniej czekoladę i herbatę. Mieszamy i gotujemy, ale nie doprowadzamy do wrzenia. Gdy wszystko się rozpuści, dodajemy łyżeczkę masła. Studzimy w lodówce. Po wystudzeniu formujemy nasze trufle i obtaczamy je w cukrze pudrze. Jak wspomniałam moja masa wyszła dość płynna (podejrzewam zdradziecką śmietankę, która mi się chlusnęła nieco niekontrolowana). KUKBUK podaje, że w takim wypadku  można dodać mąki z migdałów… ja takiej nie miałam, więc poratowałam się zwykłą mąką i mocnym chłodzeniem.

_EWA6682

 

Na testach na żywym materiale, trufle zniknęły szybko, a nawet pojawiło się zainteresowanie przepisem.

Polecam, jako prezent i jako „coś słodkiego”. Proste, efektowne i bardzo smaczne. Jak jeszcze macie zdolności do ładnego pakowania i jakieś ciekawe dodatki efekt „lepszy niż z ekskluzywnego sklepu” gotowy:)

_EWA6683

_EWA6693

 

4 thoughts on “Trufle z białej czekolady i herbaty matcha

  1. Twoje trufle wyglądają prześlicznie 🙂 Chyba w wolnym czasie po Świętach, spróbuję też zrobić swoje… tym bardziej, że niestety, u nas słodyczy z matchą jest jak na lekarstwo…
    Pozdrawiam serdecznie, Łukasz.

Skomentuj

