O herbatach · Uncategorized

Sencha cytrusowa z kombuchą

W zeszłym roku przy okazji projektu Klubu Polek na Obczyźnie i Czajnikowego o herbatach na całym świecie dowiedziałam sie o istnieniu Kombuchy (kombuczy/combuchy). Zaciekawiło mnie bardzo to odkrycie i chciałam spróbować tego tajemniczego stworu. Dlatego gdy pojawiła się w mojej okolicy herbata z kombuchą, sięgnęłam po nią od razu. Co z tego wynikło? Zapraszam:)

_EWA6508_EWA6509_EWA6511_EWA6510

Co to jest kombucha?

Upraszczając jest to “grzyb” herbaciany oraz napój przygotowywany na jego bazie. Herbata jest pozostawiana sam na sam z mieszanką odpowiednich kultur bakterii i grzybów. To wszystko sobie pracuje w herbacie by po odpowiednim czasie (7-8 dni) przybrać formę “grzyba”. Po odcedzeniu otrzymuje się napój zwany kombuchą. Polecam zajrzeć tutaj lub tutaj, gdzie temat jest dobrze opisany i zawiera nawet poradnik jak samemu hodować kombuchę.

Jak internet długi i szeroki kombuchę nazywa się eliksirem życia. Podobno zapewnia długowieczność i jest bardzo zdrowa. Jest to napój “żywy”, probiotyczny, więc jest w tym wiele racji. Niestety nie miałam jeszcze możliwości ani sama wyhodować, ani spróbować. Mam nadzieję, że kiedyś mi się uda trafić na jakiegoś grzybka do hodowli i poeksperymentuję.

Tak czy inaczej, mianem kombuchy określa się albo mieszankę bakteryjno- grzybową albo sam “przefermentowany” napój. Dlatego zdziwiła mnie nazwa herbaty: Combucha Lime. Zaciekawiła na tyle, że postanowiłam sama jej spróbować.

_EWA6518_EWA6522_EWA6516

Gdzie tu kombucha?

No właśnie. Bardzo dobre pytanie. Po otwarciu torebki, zapach piękny, cytrusowy, sencha, kwiatki, dodatki cytryusów i jakiś pył. Przyznam, że nie bardzo wiem jak można dodawać kombuchę, twór bądź co bądź żywy, do mieszanki herbacianej aromatyzowanej. Może po wysuszeniu samego oragnizmu baketryjno-grzybowego się go da sproszkować? (Tak jak drożdże w proszku?)Bo to jedyna możliwość jaka mi zostaje po obejrzeniu tej mieszanki herbacianej.

Kombucha Lime

Pani w sklepie “Azahar” poleciła mi ją jako bardzo zdrową i smaczną. Okazała się typową mieszanką cytusową na bazie senchy. Przyznam, że wygląda i pachnie ładnie. W smaku, no cóż, szału nie ma. Trochę sztuczna i perfumowana. Zaparzyłam łyżeczkę tej mieszanki w wodzie o tempreturze 80 stopni Celsjusza. Napar wyszedł brudno żółty.

No nic, moje wątpliwości kombuchowe nie zostały rozwiane i chyba dopóki sama nie skuszę się na domową hodowlę tak pozostanie. A może Wy macie jakiś pomysł/wiadomość czy jest jakaś forma dodawania kombuchy do mieszanek herbacianych? Bo jeśli nie, to właśnie pojawił się kolejny “prozdrowotny-eko-organiczny” chwyt marketingowy. A może macie już doświadczenia kombuchowe?

_EWA6526_EWA6529

7 thoughts on “Sencha cytrusowa z kombuchą

  1. W tej nie wiem, ale eHerbata ma w swoim asortymencie herbatę combucha, wellness. Tam z marchewką występuje i cała rodzina mojego lubego się w niej zakochała!:) Na ten moment wszystko oddałam, ale jak zrobię zakupy to pokażę:)

Skomentuj

