O herbatach

Greenish Oolong

Kolejna odsłona nepalskich herbat z One Cup of Tea. Dzisiaj zielonkawy oolong. Zapraszam!

Greenish oolong

Herbata ta to drugi zbiór 2016 (SF). Matowo-zielone listki są bardzo deliktanie i luźno pozwijane. Na pierwsz rzut oka do pomylenia z zielonymi herbatami. Pachnie nieco ostrawo i nieco owocowo, w ogrzanym naczynku nawet nieco orzechowo.

Napar przygotowałam w dwóch podejściach. Pierwsze mi się przeparzyło, bo użyłam zbyt ciepłej wody. To które mi się udało wykonałam w szklanym czajniku, ale nie napełniając go do końca. Woda 85 stopni, czasy parzenia to 2,3 i 4 minuty.

 

Napar wyszedł ciepłożółty. W smaku nieco podobny do zielonych herbat, ale jednak jest w nim coś z kwiatów i owoców. Pozostawia słodki smak w ustach. W trzecim parzeniu może nawet coś karmelowego.

Bardzo ciekawa herbata. Gdybym nie widziała, że to oolong, najpewniej pomyliłabym go z dziwną zieloną herbatą. Warto spóbować by wyrobić sobie zdanie.

 

Tym razem do herbaty postanowiłam dołączyć też coś słodkiego. Te dzwine kule to „daktylowo- sezamowe kule” według przepisu Darii z Bezgrzesznej Rozpusty. Przepis fajny, lekko podtuningowałam zastępując xylitol cukrem pudrem i matchą kulinarną, no i poziom trudności „zero”- wyszedł nawet mi:) Co ważne nie ma cukrów dodanych, co jest wielką zaletą, zwłaszcza jeśli ktoś z Twojego otoczenia nagle zaczyna „białą truciznę” omijać szerokim łukiem.

 

One thought on “Greenish Oolong

  1. Dziękuję Słońce ❤ Połączenie pierwsza klasa 😉 Ja właśnie do herbatki lubię sobie takie cudeńko podgryzać. To takie małe słodkie bezgrzesznie rozpustne co nieco zamiast słodzenia herbaty. Propozycja Greenish oolong bardzo zachęca i jak tylko mi się uda kupić to spróbuje. Ściskańce, Daria xxx

Skomentuj

