O herbatach

Nepalskie herbaty cięte oraz niespodzianka z Birmy

To już ostatnie (póki co) spotkanie z herbatami nepalskimi. Na koniec zostawiłam dwie, maszynowe herbaty- zieloną z Ilam oraz czarną Nepal FTGFOP1 Maloom kupioną w sklepie herbacianym na Lanzarote (La Chocteria).

Obie herbaty są herbatami ciętymi- liście w suszu nie są w całości lecz pocięte. Herbata zielona pachnie niezbyt intensywnie, ale jednak taką zwykłą herbatą zieloną. O herbatach z Ilam pisałam już tutaj.

Czarna herbata z kolei ma więcej aromatu niż się spodzeiwałam. Parząc ją gorącą wodą (ok 100 stopni) otrzymałam całkiem przyzwoity smak. Fajnie też wyglądają pojedyńcze złotawe pączki w suszu.

Obie herbaty są „codziennymi” do wypicia na szybko, bez zbytnich ceremoniałów. Nie można ich porównać z poprzednio opisanymi od Agaty.

 

 

Na sam koniec zostawiłam sobie niespodziankę- birmańską herbatę wygraną w konkursie podczas Bożego Narodzenia u One Cup of Tea, czyli Agaty.

Te kilka gram herbaty przywiezionej z Birmy nazywa się „Foggy Green Roasted”. Susz jest poskręcany, ciemnozielony. Pachnie słodko zielono i wędzono. Zaparzyłam ją na dwa sposoby, ale w żadnym nie pilnowałam czasu. Pierwsze podejście to woda zupełnie letnia. Napar o jasnym, żółtym kolorze smakował nieco oscypkowo, nieco słodko i nieco jak kawa zbożowa. Drugie podejście to parzenie w 80 stopniach. Napar znacznie ciemniejszy, czerwonawy. Smakował zieloną herbatą i wędzeniem. W zasadzie najbliższa mi była ona smakowo gunpowderowi, który można dostać w Maroku, z tym że w wersji wędzonej. Zostało mi jeszcze trochę, więc pewnie spróbuję przygotować ją w jeszcze inny sposób.

Skomentuj

