O herbatach

Wieczorowa Shaoguan Jin Xuan Hong Cha od TheTea

Dzisiaj druga herbata od TheTea. Tym razem padło na moją ulubioną- czarną.

 

Shaoguan Jin Xuan zaparzyłam sobie wieczorem, prawie już bez światła. Postanowiłam napić się jej hmm… bezceremonialnie i leniwie, choć w ładnym otoczeniu.

Odkopałam zapomnianą dziadkową tacę, która to dawno temu widziała mnie podjadającą cukier w kostach z szafek kuchennych i wszystko to przy wtórze opowieści o czasach w których jeszcze mnie w planach nie było.

W ramach eksperymentu zapaliłam sobie świeczkę i odkurzyłam suszone własnoręcznie hortensje.

Herbata zaraz po otwarciu pachnie pięknie- czekoladą, albo może raczej kakaowo, intensywnie. Liście są ciemne, prawie czarne z pojedyńczymi odcieniami brązu. W blasku świecy, miały delikatny fioletowawy odcień. Listki są dość mocno poskręcane.

Zaparzyłam herbatę w szklanym czajniczku wodą o temperaturze około 90 stopni Celsjusza. Wszystkie pozostałe czynniki były „na oko”. W ogrzanym naczyniu herbata pachnie słodkawo i intensywnie chrupkim pieczywem.

Napar wyszedł mi ciemnożółty. W innych parzeniach osiągał także tony pomarańczowe. Pachnie bardzo ładnie. Shaoguan Jin Xuan smakuje wyraźnie, aromatycznie, pieczywem chrupkim, orzechami prażonymi, zbożami i kakaem. Jest smaczna.

 

To było bardzo spokojne (taka cisza przed nadchodzącą burzą…) parzenie ciekawej herbaty. Polecona przez Wojtka bardzo przypadła mi do gustu. Chyba częściej pojawiać się tu będą „parzenia bezstresowe”- bez czasu, wagi i encyklopedycznych informacji, bo to fajne doświadczenie.

2 thoughts on “Wieczorowa Shaoguan Jin Xuan Hong Cha od TheTea

Skomentuj

